sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Luleå - Skellefteå

Torstaina iltapäivällä vietiin Nemi koirahoitolaan ja ajettiin Luleåån; kaupunkiin saavuttuamme käytiin ensin paikallisessa ostarissa hakemassa eväitä ja kirjauduttiin sitten hotelliin (Scandic).
Perjantaipäiväksi Eetulla oli ohjelmaa yliopistolla, allekirjoittanut vietti flunssaisena aikaa hotellilla.

Perjantain päiväseura ;)
Perjantai-iltana käytiin hotellin aulabaarissa siiderillä ja hotellin ravintolassa syömässä. Söin (aiemmin hyväksi havaitun) "Steak Café de Paris"in (eli ulkofilepihvi, pottuja, kypsennettyjä kirsikkatomaatteja).

Lauantaina aamutoimien jälkeen kirjauduttiin ulos hotellista ja ajettiin Luleån ostarille kiertelemään kauppoja. Kumma juttu, että halloween ja pyhäinpäivä vaikuttavat myös rajan sillä puolen ;) Eli kaikki kaupat eivät olleet auki. Jotain shoppailuja saatiin kuitenkin tehtyä (pari dvd:tä, ulkoiluvaatteita jne). Lopulta jätettiin Luleå taaksemme ja ajeltiin Skellefteåån, jossa sielläkin piipahdettiin muutamassa kaupassa kaupungin ulkopuolella olevalla ostosalueella. Siellä on fiksut kauppojen sijainnit kun eläintarvikeliike ja InterSport ovat vierekkäin - aika monta kertaa on käyty molemmissa. Tai Eetu on vieraillut urheilukaupassa ja minä lemmikkieläinliikkeessä. Tällä kertaa käytiin molemmat molemmissa ja molemmista löytyi shoppailtavaa :)

Ostarilla asioinnin jälkeen ajettiin kaupunkiin ja kirjauduttiin hotelliin.

Skellefteån hotellin tervetuliaiskarkit
Lauantaina iltapäivällä käytiin kaupungilla kävelyllä, syömässä hampurilaiset ja pyörähtämässä muutamassa kaupassa. Kirjakaupasta yritettiin etsiä seuraavan ulkomaanmatkan matkaopasta - mutta eipä siellä ko paikasta ollut yhtään kirjaa; pitänee yrittää tilata sellainen netistä etukäteissuunnitelmia varten :)

Illalla käveltiin jäähallille katsomaan peliä. Tällä kertaa räpsin jääkiekkokuvat pitkällä putkella (AF 75-300 F4.5-5.6 D) - ja tuli kyllä todettua, että on se kyllä hieman turhan pimeä sisätilaräpsintään. Ehkä ens kerralla muistan varautua jollain muulla putkelolla?!

Tunnelma pelissä oli taas hieno. Skellefteå voitti Malmön 2-0. Entinen kärppä (Pesonen) teki molemmat maalit. Pelin jälkeen käveltiin takaisin hotellille. Aamulla aamupalan jne jälkeen kirjauduttiin ulos hotellista, ajettiin Haaparantaan ostoksille, haettiin Nemi koirahoitolasta ja tämän syksyinen jääkiekkoreissu olikin sitten siinä.

Pelin alussa joku "wall of fame" seremonia

Välineurheilua. Putkikateutta ;)

2. fanikatsomo.

edit. säätilalisäys: perjantaina Luleåssa oli muutama aste pakkasta eli nurmikko kuurassa. Lauantaiksi ilma lämpeni ja kuura suli. Sunnuntaiksi Skellefteåån oli ennustettu 12 astetta lämmintä - keli olikin lämpymän oloinen ja taivas kirkas kun lähdettiin ajelemaan Suomea kohti.